Radio Sweden på lätt svenska

Advertise on podcast: Radio Sweden på lätt svenska

Rating
4.8
from
81 reviews
Categories
This podcast has
519 episodes
Language
Publisher
Explicit
No
Date created
2016/02/05
Average duration
10 min.
Release period
2 days

Description

Nyheter på lätt svenska för dig som är ny i Sverige. Ansvarig utgivare: Klas Wolf-Watz

Social media

Check Radio Sweden på lätt svenska social media presence


Podcast episodes

Check latest episodes from Radio Sweden på lätt svenska podcast


Måndag 27 juni 2022
2022/06/27
Fyra män döms till fängelse efter upploppen i Örebro under påsken. | En man sköt ihjäl två personer utanför gaybarer i Oslo, Norge. Nu är det viktigt att visa sitt stöd, säger projektledaren för Malmö Pride. | Det är väldigt varmt väder, och det ökar risken för bränder.
more
Torsdag 23 juni 2022
2022/06/23
Regeringen vill ställa mer krav för att få permanent uppehållstillstånd. | Pandemin är inte över - stanna hemma om du är sjuk på midsommar säger läkare. | Midsommarmaten ovanligt dyr i år. Reportrar Ingrid Forsberg & Jenny Pejler.
more
Onsdag 22 juni 2022
2022/06/22
Riksdagen röstade ja till regeringens budget. | Sveriges utsläpp av växthusgaser ökade förra året. | Nu är godiset polkagrisar från Gränna särskilt skyddat i EU.
Tisdag 21 juni 2022
2022/06/21
Män tjänar ännu mer än kvinnor visar undersökning. | Projekt för nyanlända hotas eftersom pengarna tar slut. | Kulturen har inte fått tillbaka sin publik efter pandemin. Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
more
Måndag 20 juni 2022
2022/06/20
Nyanlända har svårt att få jobb som ger permanent uppehållstillstånd. | Det stjäls väldigt mycket diesel. | Sverige ska få fler nationalparker. Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
Fredag 17 juni 2022
2022/06/17
Sverige stödjer att Ukraina blir med i EU. | Man dömd för webbsida där droger såldes. | Många 18-åringar cyklar Vätternrundan som börjar idag. Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
Torsdag 16 juni 2022
2022/06/16
Läkaren Macchiarini döms för ett brott - Men han frias för två brott som han var åtalad för. | Sverige har fortfarande ingen ny budget. | Många köar för att få pass och kunna resa utomlands. Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
more
Onsdag 15 juni 2022
2022/06/15
Två nya fängelser ska byggas. | Arbetslösheten kommer fortsätta vara ganska låg tror Arbetsförmedlingen. | Nya artister valdes in i Swedish Music Hall of Fame. Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
more
Tisdag 14 juni 2022
2022/06/14
En 17-årig pojke döms till sluten ungdomsvård för en attack på en gymnasieskola i Kristianstad. | Priserna fortsätter att öka. Nu är inflationen på 7,2 procent. | Trängseln och de långa köerna fortsätter på Arlanda flygplats. Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
more
Måndag 13 juni 2022
2022/06/13
Natos ledare Jens Stoltenberg träffade statsminister Magdalena Andersson i Sverige. | En kvinna har dött i Stockholm. Polisen undersöker om hon blev överfallen och våldtagen. | Unga födda utomlands studerar oftare vidare efter gymnasiet, jämfört med unga födda i Sverige. med Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
more
Fredag 10 juni 2022
2022/06/10
Idag presenterade utrikesministern den nya utrikespolitiken. | Piloter varnar för att de kan strejka och då kan flygresor ställas in. | Matpriserna väntas öka ännu mer. Med Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
more
Torsdag 9 juni 2022
2022/06/09
Jättestort utsläpp i havet vid norrlandskusten. | Förbud mot att sälja nya bensin- och dieselbilar år 2035 inom EU. | Vi berättar om en val-skola. Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.

Podcast reviews

Read Radio Sweden på lätt svenska podcast reviews


4.8 out of 5
81 reviews
omdjt 2022/03/18
Very helpful
I have been learning Swedish awhile but don’t get to hear it out loud because I live in the USA. This podcast is helpful for me to improve my listenin...
more
matish.sh 2020/01/11
🙏
tack ska du ha,jag burjar svenska just nu och det hjälpa mig för där
Trina737373 2019/08/14
Helpful to stay in touch
Thank you! News is often so difficult to understand in a second language, with its fast speed and technical terminology. These pod casts are a perfect...
more
jean.m.r 2019/03/15
Great for Learning Swedish
The short episodes are easy to listen to during a drive. It helps me to stay engaged with learning the language, learn new vocabulary, and build liste...
more
check all reviews on aple podcasts

Podcast sponsorship advertising

Start advertising on Radio Sweden på lätt svenska & sponsor relevant audience podcasts


What do you want to advertise?

Ad Format

Campaign Budget

Business Details